poniedziałek, 25 marca 2013

Inteligencja.




Tytuł "Humory" autor Ignacy Skupiński

Tak sobie myślę,że blog o sprawach kobiecych, dotyczący mody i sztuki jak przynajmniej mi się wydaje, nie powinien poruszać spraw ciężkich i bardzo ważnych, bo takie mamy na co dzień w mediach i gdzie się tylko da, chciałam pisać coś takiego aby nam było lżej i przyjemniej , tak po prostu dobrze jak w wygodnych butach , w wygodnym fotelu z filiżanką kawy z pianką lekką jak puch i wszystko powinno być właśnie jak ta śmietanka.
Nie zawsze jednak się da i należy wypić wtedy szklankę gorzkiej kawy gdzie grubo mielone ziarna włażą między zęby, a nam otwierają się usta i zaczynamy myśleć i mówić w języku łacińskim mimo, że nie był to nasz język wiodący w liceum ani życiu. Tak czasami tak właśnie jest, że ma się wrażenie że inteligencji pozbyto się dawno temu , a jeśli została to udaje, że jej tu nie ma , właśnie po to by tu zostać :). Takie mam ostatnio przemyślenie gdyby mnie fb zapytał o czym teraz myślę :).
Przychodzi ostatnio Ignacy i mówi :
"- Mamo idę na urodziny do Pawła musimy mu kupić lego?"
Ja na to:
"-Dlaczego lego a nie np. książkę?"
Na to Ignacy:
"-Mamo! Jak Wiktor dostał książkę TO WSZYSCY MU WSPÓŁCZULIŚMY !!!"
Czy można zrozumieć to pokolenie, które składa lego pisze emotikonkami ?
 Pocieszam się, że tak i na podstawie  tego pisma obrazkowego, powstaje właśnie nowa kolekcja mojego syna :).
Tytuł: "Żółtomen" autor: Ignacy Skupiński


Tytuł: "Kwadratowy kwadrat" autor: Ignacy Skupiński

Tytuł: "Koks" autor: Ignacy Skupiński


Tytuł: "Drujkąt nad trujkątami" autor: Ignacy Skupiński (mam nadzieję, że zachowałam pisownię :))
Obrazki te różnią się tytułem, ale mogę być mało spostrzegawcza.




Tytuł: "Niebieski" autor: Ignacy Skupiński

Dawniej malowano piękne freski w kościołach, była to tzw. biblia pauperum, inaczej mówiąc blblia dla ubogich, nie każdy kto wchodził do wnętrza, potrafił czytać, nie każdy znał też łacinę, dlatego wymyślono coś w rodzaju komiksu, gdzie można opowiadać historię za pomocą obrazu, dzisiaj jest tak samo, ale jaki z tego wniosek?
Jesteśmy coraz ubożsi?Myślimy obrazkami, skrótami?
Nudzi nas coś co ma więcej niż parę zdań, nie mamy czasu na czytanie,poszukujemy obrazków, które czarno na białym w ciągu sekundy wytłumaczy nam co i jak, jeden przycisk jak w mp3, więcej nie,ale czy to oby na pewno powoduje odmużdżenie czy właśnie INTELIGENCJĘ?
Która miejmy nadzieję jest z nami :).


2 komentarze:

  1. Tak żyjemy skrótami znakami bo tak jest wygodniej i jakby czasu mamy coraz mniej . Prosty przykład telefon komórkowy. Już nie dzwonimy nie piszemy listów , życzeń świątecznych tylko sms-ujemy.Ja staram się nie być uzależniona od telefonu. Nie noszę go na szyi, czasami zostaje w domu.Ale może jestem niedzisiejsza?.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że szanujesz swój czas i nie dasz się manipulować wynalazkom, tak trzymaj Alicjo z Krainy Niedzisiejsza :)!

      Usuń